Ηισχύς των τάσεων είναι αναμφισβήτητη. Στην ψηφιακή εποχή που κυριαρχείται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα memes, και ένα ακροατήριο με μια συνεχής μείωση της προσοχής, οι τάσεις έχουν γίνει μέρος της ζωής του Διαδικτύου.

Καθώς ο Παγκόσμιος Ιστός συνεχίζει να αναπτύσσετε, το Web Design υποβάλλεται συνεχώς σε νέες, ταχέως μεταβαλλόμενες τάσεις.
Η συνεχής ανάπτυξη του σχεδιασμού και των τεχνολογιών σημαίνει ότι οι τάσεις στον κλάδο μας έρχονται και παρέρχονται γρήγορα.

Θα αναφερθώ σε ορισμένες από τις χειρότερες τάσεις του Web Design που έχουμε δει σε όλη την ιστορία του Διαδικτύου, πολλές από τις οποίες – ευτυχώς – δεν χρησιμοποιούνται πλέον.

Splash Pages
Έχουμε όλοι δει μια ιστοσελίδα που φορτώνει με μια συρόμενη φωτογραφία μπροστά, φωτιζόμενα status bars, και μια κακή αισθητική. Η σκέψη πίσω από μια σελίδα splash είναι “Παρακολουθήστε αυτό το μικρό βίντεο, τύπου “intro” για να ανακαλύψετε πόσο φοβερή είναι η ιστοσελίδα μας”
Ελπίζοντας για μια ισχυρή πρώτη εντύπωση, τα websites που υιοθετούν αυτή την πρακτική εμφανίζοντας μια σελίδα splash, δημιουργούν σίγουρα αντίκτυπο. Δυστυχώς, είναι συνήθως υπερβολικά αρνητικό.
Με τις σελίδες Splash χάνουμε χρόνο και καθυστερούμε τους ανθρώπους από την πρόσβαση στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Οι χρήστες του site απλά ψάχνουν το κουμπί “Κλείσιμο”, ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, εάν δεν μπορούν να το βρουν εύκολα ή δεν υπάρχει, κλείνουν τη σελίδα αντί να περιμένουν.

Συμπέρασμα : Μια καλή ιστοσελίδα, με αρχιτεκτονική στην πληροφορία και στρατηγική στο περιεχόμενο, είναι όλα όσα χρειάζεστε. Μη χάνετε πολύτιμο χρόνο, δείχνοντας στους χρήστες άσκοπο περιεχόμενο. Απλά, δεν τους αρέσει!

Design Web 2.0
Στρογγυλεμένες γωνίες, αντανακλάσεις, σκιές και κλίσεις, είναι απλά τεχνικές του 2005.
Καθώς το Web κινείται προς μια πιο επίπεδη, πιο κόφτη αισθητική, μην αφήνετε το site σας να έχει μια ξεπερασμένη εμφάνιση.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε καλύτερους τρόπους από αυτούς του 2005 (σκιές κτλ). Απλοποιήστε τα σχέδιά σας για να κάνετε τις διασυνδέσεις σας πιο φιλικές προς τον χρήστη και να βελτιώσουν το UX.

Συμπέρασμα : Αν και ορισμένοι υποστηρίζουν ότι το flat design δεν είναι η σωστή κατεύθυνση, με τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας όπως η Apple, η Microsoft, η Google και άλλες να γέρνουν προς τα εκεί, η πραγματικότητα είναι ότι αυτός είναι τελικά ο σωστός δρόμος.

3. Σχεδιασμός για το κοινό του mobility (Responsive)
Η αγορά κινητής τηλεφωνίας καταλαμβάνει πλέον ένα μεγάλο ποσοστό των χρηστών του Διαδικτύου και σύντομα θα ξεπεράσει τους χρηστές των desktop.

Για αυτό το λόγο πρέπει να δώσετε μεγάλη έμφαση στην προσέγγιση χρηστών κινητής τηλεφωνίας που σερφάρουν. Ενσωματώνοντας μια Responsive έκδοση του site σας, η οποία επιτρέπει στη σελίδα σας να προσαρμοστεί στις εκάστοτε διαστάσεις οθόνης του χρήστη, με φιλικό προς τη πλοήγηση τρόπο, και να ταιριάξει σε κάθε συσκευή, θα πετύχετε την μεγίστη δυνατή απήχηση του site σας.

Stock photos
Οι καλές φωτογραφίες stock στην πραγματικότητα δεν μοιάζουν με φωτογραφίες stock, αλλά συνήθως κοστίζουν πολύ περισσότερο.
Έτσι, συχνά χρησιμοποιούνται άψυχες φωτογραφίες που μονό καλό δεν κάνουν στην ιστοσελίδα, για να μην εκτοξευτεί το κόστος παραγωγής.

Συμπέρασμα : Αν οι φωτογραφίες είναι απαραίτητες στο site σας, δοκιμάστε να τις τραβήξετε εσείς οι ίδιοι. Αν δεν έχετε επιλογή για κάτι τέτοιο, γίνετε επιλεκτικοί με τις stock φωτογραφίες που θα χρησιμοποιηθούν. Χρησιμοποιήστε πραγματικά αυστηρά κριτήρια κάποιου ειδικού για να καθορίσετε εάν η προσθήκη της φωτογραφίας είναι αναγκαία και πρόκειται να βελτιώσει την εμφάνιση του site σας ή να φανεί σαν προχειροδουλειά με σκοπούς αποπλάνησης.

Flash Sites
Η δύναμη του Flash είναι επίσης η αδυναμία του. Αν και το flash animation μπορεί να βελτιώσει την εμφάνιση του site σας και να κερδίσετε σίγουρα την προσοχή, είναι ασύμβατο με πολλές συσκευές Web ( όπως αυτές που χρησιμοποιούν iOS ).
Τι καλό μπορεί να έχει ένα μεγάλο ποσό από οπτικά ερεθίσματα στο περιεχόμενο εάν πολλοί από τους χρήστες σας δεν μπορούν να το δουν ακόμα ;
Ποιος δεν μισεί ιστοσελίδες σαν αυτές;
Με την ωρίμανση των CSS3 transitions και των HTML5 standards, μπορούμε να δημιουργήσουμε εντυπωσιακά κινούμενα effects σε ιστοσελίδες χωρίς τη χρήση του flash, ενός λογισμικού κλειστού κώδικα.
Ακόμη και η εταιρεία στην οποία ανήκει το Flash συμφωνεί ότι είναι μια ξεπερασμένη τεχνολογία και ότι η μέθοδος HTML5/CSS3 είναι το μέλλον στην κατασκευή ιστοσελίδων.

Συμπέρασμα : Είναι καιρός να σταματήσουμε να βασιζόμαστε στο Flash και να χρησιμοποιήσουμε, HTML5, CSS3 και JavaScript, επιτυγχάνοντας πολλά από τα ίδια πράγματα, όπως στο Flash, με λιγότερα προβλήματα συμβατότητας και απόδοσης.

Background Music
Ορισμένοι σχεδιαστές ιστοσελίδων θέλουν να ξυπνήσουν όσο το δυνατό περισσότερες αισθήσεις στους επισκέπτες, και έτσι προσθέτουν μερικά κομμάτια μουσικής (η λούπες) για να βοηθήσουν τον σκοπό τους.
Εάν σκέφτεστε να κάνετε αυτό, έχετε κατά νου δύο πράγματα : 1 ) κάποιοι από τους χρήστες έχουν τον ήχο τους στο mute με αποτέλεσμα ο κόπος σας να πηγαίνει χαμένος, τα kbs του bandwidth σας να εκτοξεύονται χωρίς λόγο, άρα και το loading time, και δεν θα τους ξυπνήσει αυτή η επιπλέον αίσθηση 2 ) εκείνοι που έχουν ενεργοποιημένο τον ήχο, είναι πιθανό να ακούνε κάτι άλλο ή ψάχνουν να ακούσουν κάτι άλλο εκείνη τη στιγμή.
Για να μην αναφέρουμε τα πιθανά προβλήματα με την χορήγηση αδειών, την εμπειρία του χρήστη, κλπ.

Συμπέρασμα : Αν δεν είστε μια δισκογραφική εταιρεία ή DJ ή ένας ραδιοφωνικός σταθμός, παραλείψετε τη μουσική από το website σας.

Αναδυόμενα παράθυρα (Popup windows)
Έχουμε όλοι βιώσει την απογοήτευση της φόρτωσης μιας ιστοσελίδας όταν μας καταλύουν τα απανωτά popups το ένα μετά το άλλο (παρόλο που τα κλείνουμε). Βλάπτει πραγματικά την εμπειρία μας στην σελίδα και μας κάνει να είμαστε επιφυλακτικοί στο να γυρίσουμε ξανά στην ίδια σελίδα στο μέλλον.
Δυστυχώς, σήμερα, η έννοια των αναδυόμενων παράθυρων τείνει να μετενσαρκωθεί με τη μορφή της ολικής επικάλυψης της οθόνης από παράθυρα που ανοίγουν αυτόματα και διακόπτουν την εμπειρία ανάγνωσης μας.

Συμπέρασμα : Οι διαφημίσεις είναι ένα μέρος της ζωής μας, και είναι ένας σημαντικός τρόπος για πολλούς διαδικτυακούς τόπους για την παραγωγή εσόδων. Το σίγουρο όμως είναι, ότι κανείς δεν θέλει μια διαφήμιση που είναι προκαλεί υπερβολική αναστάτωση.

Summary
Άθλιες τάσεις στο Web Design
Article Name
Άθλιες τάσεις στο Web Design
Description
Η ισχύς των τάσεων είναι αναμφισβήτητη. Στην ψηφιακή εποχή που κυριαρχείται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα memes, και ένα ακροατήριο με μια συνεχής μείωση της προσοχής, οι τάσεις έχουν γίνει μέρος της ζωής του Διαδικτύου.
Author
Publisher Name
8web
Publisher Logo