Ο σχεδιασμός είναι ένας ασαφής όρος. Ειδικά όταν χρησιμοποιείται σε γενικευμένη έννοια.

Για παράδειγμα, κάποιος που πιστεύει ότι ο σχεδιασμός ποσοτικοποιείται αποκλειστικά από την οπτική αισθητική ενός προϊόντος, μπορεί να απογοητευτεί όταν του παραδοθεί ακόμη και ένα τέλειο wireframe ενός σχεδιασμού ιστοσελίδας.Για εκείνον, θα είναι απλά μια σειρά από γκρίζα κουτιά και γραμμές – ακόμη και εάν δημιουργήθηκε από έναν ταλαντούχο σχεδιαστή.

Ο σχεδιασμός δεν μετριέται κυρίως από την οπτική εμφάνιση ενός προϊόντος, δηλαδή τις αισθητικές ιδιότητες του.
Μεγάλο ρόλο στο αποτέλεσμα, παίζει το πώς αρθρώθηκε και το πώς “δουλεύει”. Από τα μεγαλύτερα καθήκοντα του σχεδιαστή, είναι το να παραδίδει σχεδιασμούς βάση των στάνταρ που επικρατούν την κάθε δεδομένη στιγμή.

Η συνηθισμένη άποψη ότι “ο καλός σχεδιασμός” είναι κάτι που είναι όμορφο και οπτικά ελκυστικό, είναι λάθος

Είναι λάθος, διότι ένας πραγματικά καλός σχεδιασμός είναι πολλά περισσότερα από αυτό. Η οπτική ποιότητα ενός καλού σχεδιασμού είναι μόνο ένα τμήμα της εξίσωσης.

Μερικά παραδείγματα:

  • Το Gmail έχει ένα καλό σχεδιασμό, επειδή είναι σε θέση να διαχωρίσει έξυπνα το interface του, μεταξύ πραγμάτων που είναι σημαντικά για τον χρήστη και πραγμάτων που μπορεί να μην θέλετε να δείτε εκείνη τη στιγμή, και επειδή σας δίνει τη δυνατότητα να αναζητήσετε χιλιάδες αρχειοθετημένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με ακρίβεια και γρηγοράδα.Αλλά ποτέ δεν θα δείτε να εμφανίζεται στο Gmail οποιαδήποτε γκαλερί φωτογραφιών, σχεδιασμού, ακόμα κι αν αυτή φιλοδοξεί να έχει ως στόχο το να συμβάλει στη δημιουργία ενός καλού σχεδιασμού. Ακόμη και οι διαφημίσεις πολυμέσων, που αποφέρουν μεγάλα κέρδη, έχουν αποκλειστεί από το interface του Gmail.

gmail-interface

 

  • Το Dropbox έχει έναν καλό σχεδιασμό, επειδή λειτουργεί άψογα στο παρασκήνιο χωρίς ενοχλεί τους χρήστες, και επειδή η λειτουργικότητα του αντιμετωπίζει ένα τεράστιο καθημερινό πρόβλημα που έχουν οι άνθρωποι.

gmail-interface

 

  • Η Airbnb έχει ένα καλό σχεδιασμό, όχι επειδή το site είναι από τα δημοφιλέστερα web designs, αλλά λόγω της ικανότητας της εταιρείας να παρέχει μια νέα μορφή αναζήτησης καταλύματος για τους ταξιδιώτες, αξιόπιστα και βολικά.

gmail-interface

 

Ο σχεδιασμός είναι η δημιουργία ενός πλάνου για την κατασκευή ενός αντικειμένου – ένα σχέδιο που αντιπροσωπεύει το πώς το προϊόν πρέπει να κατασκευαστεί.

Ο σχεδιασμός βρίσκεται στο σταυροδρόμι της τέχνης και της επιστήμης, αλλά και οι δύο δρόμοι είναι εξίσου σημαντικοί. Έτσι, ο σχεδιασμός έχει επίσης να κάνει με το πώς θα αντιμετωπίσουμε την πρόκληση της επιλογής δρόμου.

Η οπτική εμφάνισης ενός προϊόντος - οι αισθητικές ιδιότητες του - είναι απλώς ένα μέρος του σχεδιασμού του.

Summary
Η παρεξηγημένη έννοια του σχεδιασμού
Article Name
Η παρεξηγημένη έννοια του σχεδιασμού
Description
Ο σχεδιασμός είναι ένας ασαφής όρος. Ειδικά όταν χρησιμοποιείται σε γενικευμένη έννοια.
Author
Publisher Name
8web
Publisher Logo